понедељак, септембар 10

Fotografija nemackog filozofa Fridriha Nicea

Sam odlazim sada, ucenici moji! I vi podjite odavde, sami! Tako hocu.Idite od mene i branite se od Zaratustre! I jos bolje: stidite ga se! Mozda vase je obmanjivao.Covek saznanja mora ne samo da voli svoje neprijatelje, on mora moci da mrzi i svoje prijatelje.Lose se oduzuje ucitelju, ako se uvek ostaje jedino ucenik. I zasto ne biste cupkali s mog venca?Postujte me, ali sta ako jednoga dana vase postovanje presahne? Pazite se da vas ne zgromi neki kip!Velite da verujete u Zaratustru? Ali sta stoji do Zaratustre! Vi ste moji vernici, ali sta stoji do svih vernika!Jos se niste trazili: umesto toga nasli ste mene. Tako cine svi vernici; stoga se tako malo dobija od svih vera. Sada vas pozivam da izgubite mene i nadjete sebe; i tek kada me se svi budete odrekli, vraticu vam se...

0 коментара:

Постави коментар